Prima Ballerina


Det pratas och skrivs ju en hel del om alternativ träning. I höstas drog en kollega med mig på en kurs i klassisk balett, och därmed gick en barndomsdröm i uppfyllelse. Två saker har alltid fascinerat mig - uthållighetsidrott och klassisk balett. Det senare har väl känts totalt omöjligt tills denna "tantbalett" landade i mitt knä. Jag tänkte att den träningen borde ge mig allt jag saknar i löpningen - hållning, bålstabilitet, balans, smidighet och starka vrister. Tyvärr fick jag också en sabbad hälsena. Rehab, med bästa Petra, är i full gång och med hjälp av excentriska tåhäv, stötvågor och idag tejpning samt balett på helfot ska jag nog vara ok när trailsäsongen börjar igen😄 (var den någonsin slut?)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0