DNS och DNF

Försöker kroppen säga mig något? Lyssnar jag? Lite....... Bestämde mig ju efter O-ringens första tunga etapp att inte ställa upp i Immeln Trail Run. Kändes som ett klokt och vuxet beslut genom hela O-ringen. Vi kunde också åka hem redan på fredagen. Efter 11(!) timmars sömn vaknar jag utvilad hemma, är pigg och aktiv hela dagen, och börjar ifrågasätta mitt beslut. Tänker att eftersom jag är så här pigg måste jag ju få revansch och bestämmer mig för att delta i "provlöpning första halvan av HBGM-banan med HLK-92" på söndagen. Om man ville kunde man t.o.m ses lite tidigare så det blev 30 km ist, och det ville man ju....
 
Det var samling i Pålsjö kl. 11, en massa  kändisar :-) och redan tropisk hetta. Tog en sväng i skogen innan  vi sprang ner för att möta resten vid Dunkers. Så långt ok!

Fortsatte längs med kusten mot Råå hamn där första vätskestoppet skulle vara. Redan vid campingen började de negativa tankarna - det är sjukt varmt och jag har ont i hälsenorna, kanske borde jag bryta. En vattenslang över huvudet (och Björn Svensson) fick mig att piggna till och bestämma att jag skulle springa åtminstone 20 km innan jag övervägde det igen. Det var knappt någon skugga alls, mest asfalt och brännande sol.

Efter 16 km skrek hälsenorna sluta värre än någonsin, jag lyssnade med ett halvt öra - tänkte att det kunde gå över igen.... Men efter 20 km fick jag återigen bli klok och vuxen och ringde mycket ynklig till sonen som fick komma och hämta. 22,5 km blev det totalt och det är väl bra för någon som har gnällt på värmen hela veckan men jag tycker inte om att inte genomföra det jag planerat.
 
Gav mig således ut i morse för att testa hälsenorna lite (nej, jag tror inte på vila;-)). 7,5 km i Pålsjö, mest småstig men även transportsträckor. På stigarna, särskilt de kuperade, gick det hur bra som helst men på hårdare, plattare underlag kände jag hur jag slog i hälen först - inte skönt, men nu vet jag hur jag ska börja iaf. Mer trail!!! :-) och tänka på fotnedsättningen. Får se vad jag kan hitta för stigar i morgon.....
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0