Sportlov....

....innebär väl att man ska sporta!? Eftersom originalplanen att åka på träningsläger (orientering) till Turkiet ställdes in, fick jag hitta på ett eget träningsläger här hemma. Tanken var 2, olika,pass om dagen. Det går sådär.....Denna dagen inleddes med rehab koncentrerad till axlarna på gymmet medan Hanna byggde stationerna till sitt pass. I dag var dragmaskinen min bästa vän. 5 olika övningar, 3 set, 15 rep. Hann leka lite i/med trx'en också. Höll nästan på att missa Hannas pass då klockan gick 10 min efter... Som vanligt hade hon ett pass med tekniskt sätt lätta övningar som man kan göra hur tunga som helst om man vill - och det vill man;) I pausvilan fram till nästa pass blev det lunch på stan med Jim (burgare på O'Learys, för där visades skidskyttet), gjorde några ärenden och hann jobba lite. 17.15 sprang jag hemifrån, fortfarande ljust, för att möta upp med IS Göta - dags för cross. 18,5 goa kilometer fullproppade med intervaller och bl. a. grodhopp och armhävningar. Bilderna tagna av Simon Wikstrand.
 
Tävlingsäsongen närmar sig med stormsteg och jag hoppas verkligen att all träning kommer ge mig den kraft och styrka jag behöver för att ta mig igenom alla utmaningar.
Mars: VM halvmarathon - Kph
April: träningsresa Transylvanien
Maj: Lidingö ultra, (vårruset, springtime, SHE) Kullamannen
Juni:
Juli: FMR, O-ringen
Augusti: Havsdraken, Kiruna Extreme
Sept: Transylvania Trail Traverse, Hbg marathon
Håller resten av året öppet;)
Mikael Gripenfjäll
2014-02-20 @ 21:39:39
URL: http://www.gripenfjall.se/blogg/

Du måste komma upp på något fjällmarathon sen ;-) Jag har en lätt förhoppning om att själv kunna delta i något så småningom men misstänker det tar några år innan jag har den träningen klar, nu när vi har lilla Elvira också. Förhoppningsvis kan vi tajma in något lopp när vi kommer söderöver framöver också, om inte annat för att heja på åtminstone. :-)

Svar: Hej! Vad kul att du läser. Ja, absolut - antalet fjällmarathon har ju växt lavinartat så det är väl eg bara att välja och vraka. Det är förhållandevis skonsamt mot kroppen också. I år har jag insprierats och anmält, inspirerats och anmält osv.... så det är tjockt i kalendern. Ska dock upp till Kiruna i aug och springa Kiruna Extreme (2 dagars fjällorientering i Keb området). Hör gärna av er om ni kommer ner. Hade varit roligt att träffa er och framförallt Elvira.
Lotta Sjöberg




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0