Löparglädje, på två sätt.....

Löparglädje:
Några fina, driftiga och duktiga (löpar)kompisar till mig startade förra sommaren en löpargrupp med bl. a.gratis gruppträning 1 g/veckan. Löparglädje heter den.... och det är precis vad det är. Det är en helt fantastisk gemenskap, fylld av kämparglöd, pepp och just glädje.  Idag hade jag förmånen att återigen få hoppa in som gästtränare på ett trailpass. Då förberedelsetiden inför var knapp fick det bli "den vanliga" rundan som jag och Joakim kör ibland (tyvärr bara marginellt ändrad sedan förra gången) Det är ju så fantastiskt roligt med dessa glada löpare som verkligen ger allt på Pålsjös stigar..... Det är också roligt att få visa sidor av Pålsjö många inte har tänkt på finns.

Kullamannen:
Ja, nu närmar sig den stora dagen med stormsteg. Kullamannen - Himmel, hav och helvete, 54 km..... Det är med lite blandade känslor. Det kommer ju att bli riktigt jobbigt, jag kommer ha ont i fötter, lår, rumpa, rygg. Jag kommer att snubbelstappla över stock och sten de sista kilometrarna och undra varför de aldrig tar slut. Jag kommer troligen också lova mig själv att aldrig göra om det (det gjorde jag ju förra året).
Men..... jag kommer få springa längs glittrande vatten, på slingrande stigar, genom pittoreska byar och vacker natur  och det är redan innan jag kommer till Kullaberg, sedan blir det bara bättre. Jag kommer ha sällskap av ett stort gäng likasinnade (hittade nog 25 löparvänner i startlistan) - det kommer bli mycket skratt. Det kommer också finnas plats för tyst, meditativ njutning och koncentrerat fokus. Alltså ren löparglädje här också :-)
 
Nu ska jag bara fundera, fram och tillbaka, på vad jag ska ha på mig, ska jag ha vätska med mig - i så fall vilket vätskesystem, mat/energitillskott under loppet samt nu inför. Eller så bara kör jag........som vanligt:-)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0