O-ringen, etapp 5, himmelriket

Arena Österlen:
Dagens etapp var förlagd till Ravlundafältet. Detta hedlandskap med närheten till havet ligger mig varmt om hjärtat. Jag skulle vara i barnpassningen på eftermiddagen och behövde således springa innan. Startade strax efter kl 9, en delvis katastrofal start. Jag glömde ta av och lämna glasögonen (de glider ner på nästippen när jag blir svettig) och jag pratade så mycket med de trevliga funktionärerna att jag glömde ta definitionerna, så det blev ett himla upp- och ihopvikande av kartan under loppet. Idag var banan lättare igen. Terrängen påminde om Pålsjö men jag sprang mest på väg och stigar. Tycker nog att det gick bra idag, jag visste precis när det var dags att sakta neroch  börja leta. Blev väl lite övermodig och när jag skulle ha en kontroll ute på en hed så lämnade jag mitt säkra, planerade välval, för "hur svårt kan det vara"....... Till slut fick jag springa tillbaka till en säker plats och fullfölja det först planerade vägvalet. Får väl sätta upp som OL-mål att springa en bana utan att göra en groda ;-) Sista kontrollen var magiskt vacker med utsikt över TC, hedarna och havet. Även dagens dusch hade utsikt över havet.
Kort summering av årets o-ringen: VARMT, trötta ben, hyfsad orientering, fina banor, bad och glädje :-)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0