O-ringen etapp 3, upp som en sol.......

Arena Friseboda:
Idag stod det sandskogsorientering på programmet. För tävlingsklasserna var det medeldistans, men jag har ju samma ca 10 km varje dag. Klubben hade tidig start idag så vi gav oss iväg redan kl 06:30. ( Då var temperaturen lagom) Jag var i barnpassningen på morgonen när de andra sprang så jag hann höra en hel del innan det blev min tur. 'Det är jättefint, snabbsprunget och hyfsat lätt orientering' Det gjorde mig bara mer nervös - gissa om jag skulle sjabbla.... Men. .. det gick faktiskt bra. Första halvan var lite enklare med god sikt, flackt i fantastisk granskog med vitmossa och några kontroller på stranden. Andra halvan var både tyngre och svårare i sanddyner och skog. Det var inte heller så, för mig iaf, tydliga ledstänger. Men jag förlitade mig på kompassen och lyckades den här gången. Hittade alla kontroller utan att vimsa och virra för mycket. Var trött idag också så det gick inte fort, fick t.o.m gå lite ibland. Döm om min förvåning när jag vid utstämplingen fick höra 'ej godkänd' Jag hade missat en kontroll :( Eftersom den var vid en bro som alla passerade vet jag att jag har stämplat men det har väl inte pipit. Synd, men jag är nöjd ändå:)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0