Att orientera eller inte orientera - det är frågan.....

Idag höll mina duktiga klubbkompisar i HSOK i motionsorientering i Pålsjö, precis som varje tisdag hela sommaren. Jag kände att jag behövde öva lite....framför allt på att snabbt hitta och bestämma vägval men även att läsa kartan i farten. Nästa helg börjar ju O-ringen.......

I helgen som gick var det ju dags för Tjoget - en orienteringsstafett med 20 sträckor, lördag-söndag. Jag skulle springa sträcka 5, en kort (2,7km) mycket enkel bana. Det gick väl sådär... Jag sprang hyfsat fort men var på tok för tveksam i orienteringen. Det tog tid med vägvalen, valde ibland för svårt. Är en smula besviken på mig själv. Nu handlar ju Tjoget framför allt om gemenskap, tycker jag. Vi hade två lag, alltså 40+2 löpare samt några som inte sprang. Supertrevligt!!!  Massor med hejarop på upploppet och grillning på kvällen, tillsammans! Men man är ju inte 25 längre - med bara 3 timmars sömn i tält var jag riktigt sliten när vi kom hem.
 

Så dilemmat är: ska jag lägga mer tid på att lära mig orientera då det kommer ta tid från annan löpträning. Eftersom det går så långsamt för mig blir inte träningen så intensiv även om det tar lång tid....
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

longdistancelotta

Tänk dig en hustru och mamma till två barn, som älskar löpning och brinner för nya utmaningar att piffa upp vardagen med. Där har du en perfekt beskrivning på min mamma. - Hanna 2014

RSS 2.0